fbpx
Connect with us

קהילה

לקראת יום האישה הבינלאומי: "בכל מקום שבו תמצא מטפחת – שם תמצא את האישה"

הכירו את מרים אהרון עזריאל, המקיימת מפגש מיוחד, סיפורי מטפחות – המטפחת ככלי עזר לספר את סיפורה של אישה

נגב ניוז

Published

on

הכירו את מרים אהרון עזריאל בת 75 מערד. נשואהבאושר לאברהם ("הוא יד ימיני במלוא מובן המילה"), יש לה שלושה בנים, שלוש כלות ו-10 נכדים. עלתה לארץ ממרוקו, גדלה וחונכה בשכונת נחליאל בחדרה (משם המבטא התימני). בשנת 1983 עברה להתגורר בעיר ערד ומאז היא שם.
מרים מאוד אוהבת לכתוב ובאמתחתה ישנם לא פחות מ-10 ספרים שהיא עצמה כתבה: ספרי שירה, ספרי ילדים וסיפורי עם אותם שמעה בילדותה ואספה ממספרים שונים. סיפורי עם אלו נמצאים בארכיון הסיפור העממי באוניברסיטת חיפה.

היא סיימה קריירה של 37 שנים במערכת החינוך ואף ניהלה במשך 8 שנים את מרכז המדעים בערד. היא פרשה מתחום זה והחליטה ללכת בעקבות חלומה ולעסוק במה שהיא אוהבת יותר מכל- לספר סיפורים ולכתוב שירים. מרים מקיימת בביתה שלל מפגשים: סיפורי עם מרתקים, סדנאות למשחקי חשיבה וכתיבה ומפגש סיפורי מטפחות.

מרים מגיעה מבית של מטפחות ולאחר שראתה שסבתה מקפידה על עניין המטפחות החליטה לחקור את הנושא ולהתמקד בכך. בחזקתה ישנן לא פחות מ-40 מטפחות שהגיעו אליה מרחבי העולם וחלקן אף נתפרו במיוחד בעבודת יד עצמית שלה.
במפגשים שלה בנושא המטפחות נחשפים המשתתפים לעולם מרתק וסוחף אחר סיפוריה של מרים, המגוללת את הסיפור והקשר בין כל מטפחת ומטפחת למעמדה ולמקומה של האישה בבית ובחברה.

המטפחת ככלי עזר לספר את סיפורה של האישה

מרים מספרת על המטפחות וכיצד הן הגיעו אליה, על מקומה של האישה בחברה ממנה היא מגיעה (מנשים מועצמות וחזקות ועד לנשים שעוברות התעללות, דיכוי והשפלה), על משמעות המטפחת בחברה ממנה היא מגיעה, על משמעויות המטפחת לפי צבעים, גדלים, חומרים ומרקמים שונים, תוספות שונות על המטפחת (כגון: חרוזים / צדפים / פייטים/ רקמות ואלמנטים שונים), אורך המטפחת (ממטפחות קטנטנות ועד למטפחות באורך 2.5 מטרים), צורת המטפחת (עגולה, משולשת, מרובעת, חרוט, מעויין ועוד שלל צורות), עיצוב ויופי המטפחת, תפקיד המטפחת לפי דת ואמונה (ביהדות, באיסלאם, בנצרות ועוד), המטפחת כפריט לבוש בחברות השונות (מטפחת אינדיאינית המשמשת כמנשא לילד, מטפחת הודית שהיא שמלה-סארי, מטפחת המשמשת ככיסוי שלם של כל גוף האישה באפגניסטן ורשת על העיניים), על מטפחות וטקסים הממצבים את האישה ב"משבצת" מסוימת בחברה שלה, המטפחת כמגשימת משאלות וכמסמלת קדושה וסגולה, אופן חבישה וקשירת המטפחות, חבישת המטפחת כאקט, הצהרה או מנהג, מכנה משותף או שוני בין המטפחות ועוד.

את סיפורי המטפחות מציגה מרים בגישה נייטרלית ולא ממקום שיפוטי.
דרך המטפחות וסיפורן, מתארת מרים את מקומן של הנשים מהעבר הרחוק ועד עצם היום הזה.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרסומת

קטגוריות

תגיות

תפריט נגישות